OAC co cometa de 2020 a dereita da cúpula

“O home é un deus cando soña e un mendigo cando reflexiona” (Friedrich Hölderlin)

Gran verdade: os astrónomos afeccionados somos ricos en soños, pois non están acotado e vagan ao seu antollo sen que se prefixen os seus límites; en cambio adoitamos ter orzamentos de mendigo, e a reflexión ten que cinguirse a unhas pautas determinadas en non poden fuxir dos feitos e dunhas normas mínimas que regulan calquera razoamento.

Durante moitos anos os membros da Asociación Astronómica Sirio tiveron un soño: Sería posible construír un pequeno observatorio fixo? Baralláronse opcións, lugares, proxectos... ideas, soños á fin e o cabo. Pronto comprenderon que o proxecto se lles escapaba das mans e cando xa estaba a punto de parar todo en fume xurdiu a oportunidade do milagre.

Grúa depositando a cúpula

No ano 2008, a Asociación Cultural e Medioambiental “Cañón de Pau” estaba en fase de elaborar varios proxectos de desenvolvemento da zona na que se atopa o monte Coirego, lugar devastado polos incendios do ano 2006, e lugar desde onde tantas veces a Asociación Astronómica Sirio tiña subido a observar o ceo. Das conversas entre ambas asociacións xurdiu a idea de incluír o proxecto de construción dun observatorio astronómico.

Así “Cañón de Pau”, a partir dun anteproxecto elaborado en Sirio, presentou ante a Xunta de Galicia, dentro do "Plan Galego de Investigación, Desenvolvemento e Innovación Tecnolóxica 2006-2010" (INCITE) da Consellería de Innovación e Industria da Xunta de Galicia, o proxecto de construción dun observatorio astronómico no lugar da Poza no Monte Coirego, en Cotobade, nunha parcela cuxo uso cedeu a Asociación de Montes de Carballedo.

Tras múltiples reunión e informes, a Xunta de Galicia concedeu os fondos para a construción. Non foi precisamente chegar e encher, pero, finalmente, unha mañá de maio de 2010 un guindastre deixaba suavemente a cúpula de aceiro inoxidable de catro metros de diámetro sobre as paredes do edificio.

O observatorio dispón dunha aula con material didáctico, unha sala de control e un aseo, albergando na cúpula un telescopio Meade LX200 ACF de 40 cm de diámetro. O 26 de agosto de 2011 inaugurouse o Observatorio Astronómico de Cotobade. A Asociación Astronómica Sirio de Pontevedra firmou posteriormente un convenio con “Cañón de Pau”, propietaria do Observatorio, para a súa xestión, e na actualidade desenvolve nel todo tipo de actividades, tanto de observación como divulgativas.
Os gastos de mantemento do Observatorio custéanse coas cotas dos socios e as doazóns das persoas que o visitan.

Un soño... que se fixo realidade.